• Zajęcia fizyki w praktyce

• Na zajęciach z fizyki, uczniowie klasy VIII budowali proste obwody elektryczne połączone szeregowo i równolegle z wykorzystaniem pomocy dydaktycznej: Fizyka z walizki- elektrycznosc i obwody elektryczne. Walizka ta została zakupiona w ramach projektu Laboratorium Przyszlości.

red. A. Chmielewski

• Pomóż dzieciom przetrwać zimę

• Serdecznie zapraszamy społeczność naszej szkoły do wzięcia udziału w XXXI akcji charytatywnej "Pomóż dzieciom przetrwać zimę". Celem akcji jest zbiórka darów dla Domu Pomocy Społecznej.

Zbieramy odzież oraz dowolne produkty spożywcze o wydłużonym terminie przydatności do spożycia.

Akcja trwa do 8 grudnia 2023r.

red. R. Walczak

• Dzień tolerancji

• 16 listopada w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Tolerancji. Z tej okazji uczniowie zorganizowali happpening "INNY NIE ZNACZY GORSZY" . Ubrani w kolorowe stylizacje tańczyli, słuchali piosenek i robili sobie pamiątkowe zdjęcia . Był to dzień pełen radości i uśmiechu.

• Szkoła pamięta

• "Wolność nie jest dana raz na zawsze. Trzeba ją stałe zdobywać na nowo."

Słowa św. Jana Pawła II stały się inspiracją dla twórców montażu słowno-muzycznego, który został zaprezentowany w naszej Szkole z okazji 105 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach zaborów.

Rok 1918 uczyniliśmy punktem wyjścia do walki o wolność, niepodległość i demokrację podejmowanej przez Polaków na przestrzeni XX wieku. Wykorzystaliśmy wiersze współczesnych poetów oraz teksty piosenek mało dziś znanych zespołów popularnych w ubiegłym stuleciu. W programie usłyszeć można było często zapomniane utwory muzyczne.

Publiczność trwała w zasłuchaniu. Usłyszeliśmy podziękowania za tę niezwykłą lekcję historii najnowszej zarówno od Uczniów, jak i Nauczycieli. Elementem zaskoczenia były ulotki z hasłami wolnościowymi rozrzucone przez młodych Aktorów.

Reprezentacja naszej Szkoły wzięła również udział we Mszy Świętej za Ojczyznę w kościele parafialnym.

red. Małgorzata Pietraś

• Szkoła DO Hymnu

• W piątek 10 listopada społeczność naszej Szkoły włączyła się w ogólnopolską akcję MEiN polegającą na wspólnym odśpiewaniu "Mazurka Dąbrowskiego"

• Dzień zdrowego śniadania

• W znaczej mierze o swoim zdrowiu decydujemy my sami - wszystko zalezy od naszego stylu życia, na który składa się sposób odżywiania się oraz aktywność fizyczna. Uczniowie naszej szkoły starają się dbac o jedno i drugie :)

red. R. Małachowska

• Śniadanie daje moc

• 9.11 w naszej szkole odbyła się ciekawa prelekcja prowadzona przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie, kierowana do przedszkolaków oraz wszystkich uczniów, na temat zdrowego odżywiania. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się, jakie korzyści niesie ze sobą właściwa dieta i jak unikać niezdrowych nawyków żywieniowych. Nauczyliśmy się też, jak prawidłowo odczytywać etykiety umieszczane na produktach spożywczych. To ważna lekcja dla naszego zdrowia!

• Dzień Zdrowego Śniadania w klasie I

• 9 listopada uczniowie klasy pierwszej przygotowywali wspólne klasowe śniadanie w ramach obchodów Dnia Zdrowego Śniadania. Była to doskonała okazja do tego, aby przypomnieć o ważnej roli jaką pełni drugie śniadanie w codziennym jadłospisie. Po jego spożyciu dzieci nabrały dużo energii i mocy, aby sprostać szkolnym obowiązkom. Była to niezapomniana przygoda edukacyjna na temat zdrowego odżywiania.

red. Elżbieta Miareczka

• Wycieczka do Warszawy

• Dnia 3 listopada 2023 roku uczniowie klas 6-8 pod opieką wychowawców udali się na wycieczkę do Warszawy w ramach realizacji projektu historycznego – „Powstańcy’ 44 – pamiętamy”. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego. Ekspozycja muzealna przybliżyła nam powstańczą rzeczywistość. Mieliśmy również niepowtarzalną okazję, aby obejrzeć projekcję filmu trójwymiarowego – „Miasto ruin”. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Cmentarza Wojskowego na Powązkach. Wysłuchaliśmy opowieści o bohaterach lektury pt. „Kamienie na szaniec”. Oddaliśmy hołd uczestnikom walk o wolną Polskę. Następnie udaliśmy się na ulicę Dzielną, przy której znajduje się Muzeum Więzienia Pawiak. To szczególne miejsce w historii naszej ojczyzny, ponieważ upamiętnia cierpienie Polaków w walce o naszą ojczyznę. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na spacer po wilanowskim parku. Wizyta w Warszawie to ciekawa lekcja historii. Na długo pozostanie w naszej pamięci. Organizatorem wycieczki była pani Małgorzata Źróbek – wychowawczyni klasy 8.

red. M. Chęć

• TYDZIEŃ PAPIESKI

• W ramach Tygodnia Papieskiego (16-19.10.2023 r.) w naszej szkole realizowany był projekt XXIII Dnia Papieskiego „Święty Jan Paweł II. Cywilizacja życia". Uczniowie klas młodszych i starszych obejrzeli filmy fabularne o Papieżu Polaku Janie Pawle II, czego efektem były przepiękne i wzruszające listy do Świętego Jana Pawła II , rozwiązywanie Quizów, testów i krzyżówek oraz przygotowanie galerii z wierszami i cytatami Jana Pawła II. Podsumowaniem Tygodnia Papieskiego było rozstrzygnięcie szkolnego konkursu „Najpiękniejszy różaniec” oraz zaprezentowanie dla całej społeczności szkolnej montażu słowno –muzycznego przygotowanego przez uczniów klas starszych. Program skłonił do refleksji i wyciszenia, jednocześnie stał się upamiętnieniem Wielkiego Polaka. Na zakończenie uroczystości cała społeczność szkolna pomodliła się w intencji pokoju na całym świecie mówiąc „Ojcze Nasz” w języku łacińskim.

Red. R. Walczak

• Pokaz historyczny grupy Rekonstrukto

• Dnia 6 listopada 2023 r. odbył się w naszej szkole pokaz historyczny – „Powstanie styczniowe”. Grupa Rekonstrukto przedstawiła tragiczną historię naszego kraju związaną z utratą niepodległości w XVIII wieku. Prowadzący szczególną uwagę zwrócili na organizację przez Polaków kolejnych zrywów niepodległościowych. Niniejszy występ został uatrakcyjniony prezentacją strojów, broni, rekwizytów. Uczniowie brali aktywny udział w pokazie. Ta żywa lekcja historii pozwoli uczniom zrozumieć trudne i bolesne dzieje Polaków.